איך לבחור חברת קידום אתרים?
מי שאחראי על קידומכם באינטרנט, עשוי להשפיע במידה משמעותית על כל הכנסותיכם מהאינטרנט. על אף שההשפעה אינה ישירה, היא בהחלט מדידה, ולכן בכל הנוגע לחשיפה ברשת, חשוב מאוד לבחור בגורם המקצועי שידע לנהל נכון את עסקיכם הוירטואליים ולמצות את הפוטנציאל שלכם אונליין.
פרילנס או חברה - זו השאלה!
הדילמה הראשונה שבה תיתקלו עם כניסתם לעולם קידום האתרים היא האם לבחור בפרילנס או בחברת קידום אתרים מקצועית? מדוע אנחנו מכנים אותה דילמה? כי הרבה פעמים קל להתפתות אחר הצעת המחיר הנמוכה, מבלי לבדוק מה עומד מאחוריה.
אלא שהבחירה בפרילנס לא נטולת סיכונים, היות ופרילנס, כשמו כן הוא- היום הוא כאן, מי יודע היכן הוא יהיה מחר? האמצעים והכלים העומדים לרשותו של הפרילנס מצומצמים ביחס לאלה של חברת קידום מקצועית, כך שמלכתחילה השאיפות והציפיות שלכם קטנות בהתאם.
הכינו שיעורי בית לפני פנייה לחברת קידום אתרים
כבר לפני הפגישה הראשונית עם חברת קידום האתרים, מומלץ שתכינו שיעורי בית ותנסו לאתר מילות חיפוש רלוונטיות, שאותן תרצו לקדם אל העמוד הראשון בגוגל באמצעות שירותיה של החברה. אם לדוגמא עיסוקכם הוא עורך דין לענייני גירושין ומשפחה, הרי יהיה זה הרבה יותר חכם לבחור במילות המפתח 'עורך דין גירושין' או לחילופין 'עורך דין לענייני משפחה' מאשר בביטוי כללי יותר כמו 'עורך דין' – מי שמחפש 'עורך דין' לא בהכרח מחפש את השירותים שאתם מציעים.
עם הגעתכם לפגישה עם חברת הקידום, עם מילות המפתח ביד, נסו לבחון את הישגיה בעולם הקידום והאם יש לה זיקה לתחום העסקי שממנו אתם מגיעים. לא פעם חברות קידום אתרים מתרברבות במקומות ראשונים תחת מילות חיפוש מסויימות, כשבפועל מתגלה שמילות החיפוש הן כל כך ארוכות ומסורבלות, שממילא איש אינו מעוניין להתחרות בהן. לכן, היו קונקרטיים ובקשו לבחון את תיק העבודות, אשר באמצעותו תוכלו להשוות את המיקום בתוצאות החיפוש מול מילות החיפוש.
תוצאות, תוצאות, תוצאות
לא פעם תיתקלו בחברות קידום אתרים שאינן מתחייבות לשום תוצאות. הן יסבירו לכם באריכות על כמה האלגוריתם של גוגל הוא מסתורי ואינו ידוע, ולכן אין דרך להבטיח התברגות לשום עמוד בתוצאות החיפוש. השאלות שאמורות לצוץ אצלכם, בתור אנשים עם זיקה עסקית הן "על מה אני משלם בעצם?" ו"איך אני בוחן תוצאות".
בשלב הזה חברות הקידום בוודאי יתחילו לגמגם, שהרי אין לכך שום תגובה הגיונית. על אף שלא ניתן להתחייב למיקום מדוייק בתוצאות החיפוש, היות וכאמור ישנם פקטורים שאינם ידועים גם לחברה הטובה ביותר, ניתן להתחייב על טווח מסויים, כמו למשל דירוג בעמוד הראשון.
נכון שמדובר ביעד מאתגר ולא פשוט, בייחוד בתחומים מסויימים, אך הוא בהחלט ריאלי, ובאמצעותו תוכלו למדוד לא רק את הצלחתם, אלא גם את איכות עבודה של חברת קידום האתרים. אין ספק שחברה שמתחייבת על דירוג בעמוד הראשון תגבה יותר כסף מאשר חברה שלא מתחייבת לשום דירוג, אבל בהתאם לכך גם התמורה תהיה בהתאם.