תכנון לפני בניית אתר אינטרנט מקצועי
נהוג לומר כי כל מעשה במחשבה תחילה. הביטוי הזה הומצא הרבה לפני העידן האינטרנטי, אך הוא רלוונטי לגביו לא פחות. תהליך בניית האתר מתחיל בראש ובראשונה בהגיית קונספט מתאים ובבניית אסטרטגיית עבודה, במטרה להבטיח אתר יעיל ומשתלם, שיענה על כל ציפיותיו של בעל העסק.עוד לפני שפונים לחברת בניית אתרים מתאימה, על בעל העסק לבצע תהליך של סיעור מוחין עם עצמו כדי להגדיר כמה מטרות ודגשים כלליים לגבי תצורת האתר. במאמר הבא נדון בשאלות שחשוב לשאול לפני שבונים את האתר ובשלבי התכנון המקדימים.
שלב ראשון בעת בניית אתר באינטרנט - בחן את עצמך
השלב הראשון בתהליך בניית האתר מתחיל בסדרה של שאלות, שבאמצעותן אמור בעל העסק להבין את המטרה הכללית אליה אמור לשאוף האתר. יתכן והוא לא ידע להניח את האצבע על המטרה באופן מיידי, אך באמצעות המענה לשאלות הללו, הוא יוכל להגיע לתשובה המתאימה בעצמו.
חשוב לשאול: האם מטרת האתר היא לספק עדכונים ללקוחות? או שמא המטרה היא להגדיל את קהל הלקוחות מלכתחילה? האם המטרה היא למכור באמצעות האתר? או האם המטרה היא בכלל לספק מידע למתעניינים, כאלה שהם עדיין אינם לקוחות? כל השאלות הללו מובילות לתשובות נפרדות לגמרי, ובהתאם לכך, האסטרטגיה שתיבנה תהיה שונה מאוד אחת לעומת האחרות.
כיצד נכבוש את הפסגה?
אחרי שהגעתם להחלטה מהי מטרת האתר, כעת נותר להבין כיצד משיגים את המטרה הזו. כמובן שתהליך היישום לא יהיה מוטל על הכתפיים שלכם אלא של חברת בניית האתרים בה בחרתם, אבל היכולת להבין כיצד ניתן להשיג את המטרה, הוא בסך הכל תהליך לוגי שכל אחד יכול להגיע אליו בעצמו.
הרי אם האתר אמור להיות מכירתי, מן הראוי שתהיה בו פלטפורמת מכירה אינטרנטית, על כל המשמעויות הנובעות מכך. במידה ובאתר אינפורמטיבי עסקינן, הרי שאתר כזה צריך להיות כתוב לעילא ולעילא ולהכיל את כל המידע הדרוש לגולשים.
עיצוב האתר – הרושם הראשוני קובע!
בכל הנוגע לעולם האינטרנט, ההיבט הויזואלי לא פחות חשוב מהיבט התוכן, שהרי כבר הוכח שלקוחות קונים עם העיניים שלהם לא פחות מאשר באמצעות מוחם. כדי להבין כיצד על האתר שלכם להיראות, עליכם לבצע מחקר קצר, לבקר באתרים מתחרים ולבדוק באופן אובייקטיבי, מה מדבר אליכם יותר בתור גולשים מן המניין ומה לא. את התובנות הללו, שתרכשו באמצעות המחקר, תוכלו להעביר, באמצעות שינויים פרטניים, גם אל האתר שלכם.
זכרו כי בדיוק כפי שמאתרים טובים ניתן ללמוד ולשאוב מהם השראה, כך גם אתרים בינוניים או פחות מוצלחים יכולים לספק נקודות אזהרה שחשוב להעביר לחברת בניית האתרים. רשמו לעצמכם בצד כמה דוגמאות לאתרים שמאוד אהבתם לצד אתרים שאליהם לא התחברתם. כך חברת בניית האתרים תדע ליצוק תבנית שתתאים לכם באופן אישי, מתוך הדוגמאות שאיתרתם.