בניית דף עסקי בפייסבוק
כולם מכירים אותו, (כמעט) כולם משתמשים בו, וכתוצאה מכך כולם גם רוצים לפרסם בו. מבלי ששמנו לב, הפייסבוק הפך לאחד מהמדיות החזקות והמשפיעות ביותר בעולם. כיצד זה קרה?כדי להבין את כוחו של הפייסבוק, מספיק לבחון את הסטטיסטיקות היבשות הנוגעות להרגלי השימוש של הישראליים באתר: 3.3 מיליון ישראלים גולשים בפייסבוק מדי יום, כאשר כמות החברים שלהם ומשך השהייה שלהם באתר גבוהה משמעותית מאשר ביתר מדינות העולם.
אך גם מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מספיק שנבחן את הסביבה הקרובה שלנו ונבדוק כמה מהמכרים שלנו משתמשים בפייסבוק כדי להבין את היקף התופעה. סביר להניח שתגלו כי כל החברים שלכם, כמעט ללא יוצא מן הכלל, מתחברים לפייסבוק כל יום, לפחות פעם ביום.
איך לנצל את הפייסבוק לפרסום העסק?
מתברר כי לא פחות מ-74% מהעסקים והמותגים המובילים כבר פעילים בזירת הרשת החברתית, וכולם, בלי יוצא מן הכלל, מדווחים כי הפעילות הזו תרמה משמעותית לקידום העסק.
כשאנחנו מדברים על קידום העסק בהקשר של הפייסבוק, אנחנו מתכוונים למעשה לשתי חזיתות עיקריות: שימור לקוחות והשגת לקוחות בצורה ממוקדת. ברגע שתציבו את שני היעדים הללו גם בתור היעדים שלכם, יהיה לכם הרבה יותר קל להתקדם בצורה נכונה.
המתחרה הישיר של גוגל
בפייסבוק, בדומה לגוגל, ניתן לפרסם באמצעות מודעות ממומנות, אלא שלהבדיל מגוגל, הפרסום בפייסבוק נעשה בצורה הרבה יותר ממוקדת היות וניתן לפלח כאן קריטריונים מאוד ספציפיים כמו גיל, מעמד חברתי ואפילו עד לרזולוציה של העדפות בטלוויזיה או באוכל. את הפריבלגיה הזו אין לנו בגוגל, ולכן המודעות הממומנות הנרכשות באמצעותו הן הרבה יותר כלליות.
כמובן שלא רק לגוגל אין את היכולת לנתח את קהל היעד בדיוק רב כל כך אלא הדיוק הזה לא קיים גם בשום פלטפורמה שיווקית אחרת. מדובר אם כן בנכס השמור אך ורק לפייסבוק, הודות לעובדה שהוא מכיל מאגר מידע אינסופי לגבי המשתמשים בו. מאחר והפרסום בפייסבוק אינו עולה יותר מהפרסום בגוגל לדוגמא, על אף המיקוד הרב שהוא מציע, מכאן נובע שמדובר בכלי פרסומי זול המבטיח תוצאות, ולכן הסיכוי להרוויח ולהגדיל את ההכנסות הוא הגדול ביחס לכל ערוץ פרסומי אחר.
שימור לקוחות באמצעות הפייסבוק
באמצעות הפייסבוק אנו יכולים לעדכן את לקוחותינו הקיימים במבצעים ובמוצרים חדשים, לעתים הרבה לפני כולם. בנוסף, הפייסבוק מעניק לנו את האופציה לנהל תקשורת ישירה עם הלקוחות ולהעניק להם תמיכה טכנית כל הפעולות שהזכרנו הן פעולות משמרות, ומכאן שהפייסבוק מעניק לנו כלי חשוב לא רק בכל הנוגע למציאת לקוחות חדשים, אלא גם בתחזוק הקשר עם הלקוחות הקיימים.
כיצד לבנות דף פייסבוק לעסק?
הקמת עמוד עסק בפייסבוק היא למעשה פעולה פשוטה יחסית: כל בעל עסק יכול לקרוא את הוראות 'ההפעלה' שמספק הפייסבוק בעצמו, ולהקים לעצמו עמוד פייסבוק באופן עצמאי. אלא שבעלי עסקים שעושים זאת, צריכים לדעת כי על אף שהפייסבוק מציע כלי חינמי, אין זה אומר שאפשר להשתמש בו ככה סתם, מבלי להשקיע בו מחשבה ותכנון.
למעשה, פעמים רבות בעלי עסקים שעושים שימוש לא נכון בעמוד, עלולים בסופו של דבר לגרום לעצמם יותר נזק מאשר תועלת. הרי הלקוחות שעוקבים אחרי עמוד הפייסבוק של המותג, לא עושים הפרדה בין העמוד לבין השירות שמוענק להם במציאות.
לכן, במידה ואתם בוחרים בחברת בניית אתרים שתקים את העמוד בפייסבוק עבורכם, מומלץ תמיד לבחון עמודים אחרים שהקימה כדוגמא, להשוות עלויות ולבדוק את העובדות החשובות. בדיוק כפי שהשקעתם מאמצים רבים בבחירת החברה המתאימה עבור בניית האתר שלכם, הרי שגם בפייסבוק מומלץ לשמור על רמה אחידה של איכות ולבחור את הטובים ביותר.