בניית מועדון לקוחות באינטרנט

תשאלו כל בעל עסק, קטן וגדול כאחד, מיהו בעיניו הלקוח הטוב ביותר, וסביר להניח שתקבלו תשובה אחת- 'לקוח שקונה ואז חוזר לבצע רכישה נוספת, מבלי לחפש לעסק תחליף'. לקוח נאמן ומרוצה, כזה ששלם עם המחירים מציעים לו ועם רמת השירות, הוא חלומו של כל בעל עסק.

בניית מועדון לקוחותאז למרות שהלקוח הנאמן הוא הלקוח האידיאלי של כל העסקים, נדמה כי במציאות רבים מהם לא טורחים לנצל בחכמה את מכרה הזהב שעומד מעולם ולא טורחים לתחזק את מערכת היחסים העדינה הנרקמת עם הלקוח, בוודאי שלא בצורה שתגרום לו לחזור לעסק שוב ושוב ולהיות לקוח מרוצה.

שימרו על הלקוח הקיים!

חבל מאוד שזהו המצב, שכן בעלי עסקים רבים לא מודעים לעובדה שהרבה יותר משתלם וקל לתחזק את קהל הלקוחות הקיימים מאשר לנסות לכבוש לקוחות חדשים. לקוחות חוזרים הרי מתבססים על הניסיון והחוויות האישיות שלהם מהעסק, מבלי שיצטרך לקבל המלצות מאנשים אחרים.
כדי לזכות במעגל לקוחות חדש אנחנו משקיעים מאמצים רבים ולעתים מקדישים לכך תקציבי ענק, בעוד ששימור לקוח קיים בסך הכל כרוך בכמה פעולות דלות תקציב וקלות ליישום, כדי לגרום לו להרגיש שהוא לקוח מוערך.

איך משמרים לקוח קיים?

כמובן שלא כל בעלי העסקים חוטאים בפני הלקוח הקיים, למעשה, רבים מהם כבר הבינו שכדי לשמר את גרעין הלקוחות הנאמנים, חשוב מאוד להקים מועדון לקוחות באינטרנט, שהוא בעצם נכס שאין לו תחליף.

אותם בעלי עסקים יעידו שכל ההשקעה שלהם בתקציבי הפרסום לצורך מציאת לקוחות חדשים, אינה משתלמת כמו התמורה שהם מקבלים כתוצאה מההשקעה במועדון הלקוחות. למה? כי לקוחות קיימים הם הצלחה מוכחת, ותמיד אומרים שעדיף ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ.

בניית מועדון לקוחות היא ממש לא פריבלגיה של עסקים גדולים בלבד. ההיפך הוא הנכון, גם עסקים קטנים צריכים להשקיע בתחזוק מועדון כזה. למעשה, בעסק קטן מדובר בסוגיה מהמעלה הראשונה, שכן עסקים קטנים מתבססים לרוב על גרעין קטן ונאמן של לקוחות, אשר ממליצים על העסק ובכך מסייעים לו להתפתח ולקום על הרגליים.

לכן, על כל העסקים, בין אם הם גדולים או קטנים, לדאוג ליידע את לקוחותיהם הנאמנים אודות מבצעים חדשים ואפילו לערוך מבצעים במיוחד עבורם. למה? קחו לדוגמא את אתרי הקופונים שמשגשגים בארץ בשנתיים האחרונות. תארו לעצמכם איזה סטטוס היה לאותם אתרים אילולא הם היו מפעילים מערכת רשימת תפוצה ללקוחות החברה ושולחים בכל הזדמנות עדכונים למייל אודות מבצעים וקופונים חדשים? סביר להניח שהם היו משמעותית פחות מצליחים.

איספו מידע על הלקוחות באמצעות מועדון לקוחות

בנוסף לכל היתרונות שהזכרנו, מערכת הניהול של מועדון הלקוחות מאפשרת לבעל העסק לבצע פילוח מדוייק של קהל הלקוחות, לשלוח מבצעים רק לנישה מסויימת מתוך הלקוחות ואפילו לברך אותם בימי ההולדת.

זה אומר שמועדון הלקוחות מאפשר לנו לא רק לתחזק קשר הדוק עם הלקוחות הנאמנים, אשר חשיבותם לעסק אינה מוטלת בספק, אלא היא גם מאפשרת לנו להכיר אותם בצורה טובה יותר. למה זה חשוב? אינפורמציה כזו היא יקרת ערך והיא יכולה לסייע לעסק להתייעל ולהשתפר.


לאחר שקראתם את המאמר, מומלץ לקרוא את המאמר הבא:
כתיבת מאמרים כאמצעי לשיווק
כתיבת מאמרים כאמצעי לשיווק באינטרנט
דרך אפקטיבית לקדם את האתר, אם לא הכי אפקטיבית מכולן, היא באמצעות כתיבת תוכן והפצתו הן באתר עצמו והן באתרי מידע נוספים.
צור קשר
077-4604410

מלאו את הפרטים לקבלת מידע והצעת מחיר

*
*
*
חובה למלא את המסומן ב
*