ניהול יחסי ציבור באינטרנט
יחסי ציבור = פעילות תקשורתית שנועדה להשפיע על הציבור. עולם יחסי הציבור עבר תמורות משמעותיות מאז שהחל העידן הוירטואלי, וכתוצאה מכך חלק משמעותי מפעילות היח"צ מתנקזת כיום בעולם האינטרנט.ומדוע בעצם? האינטרנט הצליח לייצר מהפכה צרכנית ייחודית בעת המודרנית: אחת המהפכות התבטאה בכך שקהל הצרכנים התחיל לחקור ולחפש אינפורמציה לפני ביצוע רכישות. צרכן פוטנציאלי העומד בפני ביצוע רכישה, יתחבר כעת אונליין ויחפש ביקורות או אזהרות לגבי עסק ספציפי בטרם יגבש לגביו את דעתו.
המלצות חשובות לא רק לצרכן אלא גם לבעל העסק עצמו, שכן המלצות הן הדרך הטובה והאיכותית ביותר להשיג קהל לקוחות חדש. אם תקפידו לתחזק גרעין לקוחות קיימים שיהיו מרוצים וימליצו על העסק שלכם, תוכלו להיות בטוחים שמעגל הלקוחות יגדל לאחר שאלו יחשפו לאותן המלצות חיוביות של לקוחות העסק.
טוב שם משמן טוב
מכאן נובע שיחסי ציבור חיוביים חשובים לכל בעל עסק באשר הוא, שהרי כל עסק חייב שתהיינה עליו המלצות וביקורות חיוביות כדי להשיג את הגידול הנחוץ במעגל הלקוחות.
בניית מערך המלצות וביקורות חיוביות הוא איננו פשוט, וזו משימה שקל ליפול בה. רק חברת קידום אתרים מקצועית תדע לנהל בצורה נבונה את יחסי הציבור של בעל העסק באינטרנט, כך שיוכל להפיק ממנה את התועלת המירבית.
ליחסי ציבור באינטרנט יש שני צדדים למטבע, ולכן בדיוק באותה מידה שהם יכולים להביא תועלת ולהגדיל את מעגל הרווחים של בעל העסק, כך הם גם יכולים להזיק לו במידה והם נעשים בצורה חובבנית ומרושלת. המטרה כאן היא לא רק לייצר נוכחות, ולדאוג לכך ששם העסק יאויית בצורה נכונה, כי אם גם להציג את איכויותיו האמיתיות, וזה כבר סיפור לא פשוט בכלל.
עסק קטן כגדול
יחסי ציבור מעולים הם יחסי ציבור שיכולים להציג אפילו את העסק הקטן ביותר כעסק גדול ומתפתח. באמצעות השימוש בכלים המתאימים, ניתן להשפיע על שיקול דעתו של הגולש, ולגרום לו לבצע רכישה דווקא מבעל העסק הקטן, גם אם הוא הזניח ביותר ביחס למתחרים הגדולים הקיימים בשוק.
איך עושים את זה? באמצעות הפצת המלצות בפורומים, השגת המלצות מאתרים מקצועיים בתחום ופרסום מאמרים מקצועיים. כל אלה מלמדים את הגולש להתבונן בתוכן ובאיכות, ולא רק בגודל ובמוניטין.