הסרת כתבות שליליות מגוגל
נסו לצאת לרגע מנעליכם בתור בעלי העסק, ונסו לחשוב על עצמכם בתור לקוחות מן המניין. בדקו מה חשוב לכם יותר, למה אתם 'נתפסים' יותר? האם לחוויות השירות החיוביות שהעניק לכם עסק מסויים, או שמא אותה חוויה שלילית ובודדת שהעכירה את מצב רוחכם?בדיוק כפי שהרושם שמותירה חוויה שלילית אחת עזה יותר משורה של חוויות חיוביות, כך בדיוק המלצה שלילית אחת מצדו של הלקוח, עלולה להכתים מאה המלצות חיוביות. כדי לנסות להבין מדוע, חזרו למבחן שלנו בתחילת המאמר, ושימו את עצמכם בנעלי הלקוח.
חשוב לזכור שחוויית השירות היא מאוד אינדווידואלית, ולכן הסיבות שמביאות לחוסר שביעות רצונו של הלקוח עשויות להיות מגוונות מאוד, אך תוצאתן אחת - יתכן ולקוח לא הבין את העסקה כראוי, יתכן והלקוח הגיע עם מינימום תקציב אך עם מקסימום ציפיות ולכן התאכזב, ועוד ועוד.
מה עושים במצב שבו הלקוח השאיר אחריו ביקורת שלילית?
מאחר וכל אחד רשאי להביע את קולו ברשת, אין דרך לדעת האם הביקורת השלילית באמת מבוססת על שירות לקוי שקיבל הלקוח או לא, שכן כאמור מדובר בתחושה מאוד אינדוודואלית. למרות זאת, לביקורות שליליות כאלה, בין אם הן מוצדקות או לא, קיים כוח אדיר ויכולת להרוס את המוניטין של בעל העסק.
בדיוק מהסיבה הזו מוצע ללקוחות שירות המאפשר מחיקת אזכורים שליליים (הסרת כתבות שליליות מגוגל). מה זה אומר? שכדי לדחוק מתוך העמוד הראשון את האזכור השלילי שעשוי לחרוץ את גורלו של בעל העסק, עליו להעלות כמה שיותר המלצות חיוביות ומידע חיובי שיקודם לעמוד הראשון, כך שהמידע השלילי ימצא את מקומו בדפים הבאים ברשימה, שכידוע, מעטים הם הגולשים אשר מחפשים בהם מלכתחילה.
למי השירות מתאים?
מאחר וכל בעל עסק חשוף לקבלת ביקורות שליליות או חיוביות באינטרנט שאין עליהן למעשה שום מנגנון של פיקוח, השירות מתאים לאנשי ציבור או לעסקים אשר חיפשו את שמם בגוגל וגילו שנכתבה אודותם ביקורת שלילית, פורסמה לגביהם כתבה שלילית או נכתבו לגביהם דברים שליליים בפורומים או בבלוגים.
במידה ופורסם תוכן כזה אשר דורג בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש ויש לו את הכוח לפגוע בכם, כדאי מאוד שתשאפו לפעול להדחקת האזכור השלילי ולהסרת הכתבה שמציבה אתכם באור לא מחמיא מגוגל לצורך צמצום נזקים.
כתבה שלילית בגוגל - הדחקת איזכורים
עד עכשיו דיברנו במונחים של 'אזכורים חיוביים' ו'אזכורים שליליים', אבל מה זה אומר בפועל? על אף שמדובר בתהליך שנשמע מורכב, למעשה הוא פשוט למדי, ולכן כל חברת קידום אתרים מקצועית תדע כיצד לפעול במצב הנתון.
החברה תדע להקים עבורכם אתרי אינטרנט ולפתוח דפי מידע בפלטפורמות גדולות כמו הפייסבוק, קפה דה מרקר וכו'. את הדפים החדשים שהוקמו, ומציגים אתכם באור חיובי, תצטרך חברת קידום האתרים למנף ולקדם כך שיופיעו בעמוד הראשון בגוגל וידחקו את האזכורים השליליים אחורנית בחיפוש.
מתי זה הופך למסובך?
עד כאן הכל טוב ויפה, אבל מה קורה כאשר קיימות מספר כתבות שליליות אודות העסק בעמוד הראשון? או כאשר הכתבות מגיעות ממקורות שנתפסים כסמכותיים, כמו לדוגמא מאתר YNET או אתרי אינטרנט גדולים? במקרה כזה, קיים קושי לבצע את הדחיקה הצידה, ולכן על כתפיה של חברת קידום האתרים יונח אתגר גדול מאוד!