ניצול נכון של תקציב פרסום באינטרנט

היכולת לנצל נכונה את תקציב הפרסום באינטרנט נחה בעיקר על כתפיו של בעל העסק - זה נדרש להחליט איזה נתח להקדיש מעוגת התקציבים לסוגיית הפרסום, לבחור בחברת קידום האתרים הנכונה, ולבסוף גם להקפיד לנסח עמה חוזה שישרת בצורה האופטימילית את הצרכים שלו.

ניצול תקציב פרסוםאידיאל לחוד ומציאות לחוד, בפועל בעלי עסקים רבים כלל אינם יודעים למה הם נכנסים כשהם מבצעים דריסת רגל ראשונה בעולם האינטרנט. אלה עשויים לחתום על חוזה שסעיפיו זהים ומנוסחים בצורה מעט שונה כדי להצדיק הוצאה של תקציבי ענק, מבלי להיות מודעים לעובדה שהחברה שעומדת לפניהם מנסה 'להתגלח' על חשבונם.

כדי לנצל בצורה נכונה את תקציב הפרסום באינטרנט, אסור לצלול כבר בהתחלה למים העמוקים ולהסתכן בטביעה, אלא יש לעבוד בצורה הדרגתית וסכמתית, כדי להבטיח בחירות מושכלות ונבונות. במאמר הבא ננסה להבין מהם השלבים לבניית ניצול תקציבי נכון.

קבעו את המטרות שלכם

עוד הרבה לפני שאתם פונים לחפש ספקים רלוונטיים ומתפנים לסוגיית התשלום, עליכם לשבת עם עצמכם ולבדוק מהן בעצם המטרות שאתם מנסים להשיג באמצעות הפרסום באינטרנט. בניית תוכנית יעדים לא רק תאפשר לכם לעבוד בצורה מסודרת יותר, אלא תאפשר לכם לקבוע אילו סכומי כסף תרצו להקדיש עבור הגשמת היעדים. מטבע הדברים, אם היעדים שלכם צנועים, לא תתבקשו להוציא סכומי עתק כדי להגשימם.

כמה שווה לי להשקיע על פרסום באינטרנט?

הבחירה בתקציב המתאים לצורך הפרסום באינטרנט היא מאוד אינדווידואלית והיא נגזרת בין היתר ממחזור הרווחים שמביא עמו כל לקוח חדש לעסק. נסביר: אם לקוח חדש מכניס לעורך דין סכום ממוצע של אלפי או עשרות אלפי שקלים, מטבע הדברים יהיה שווה לעורך הדין להשקיע תקציב פרסום מכובד כדי להשיג לקוח אחד בקליבר גדול.

לעומת זאת, אם מדובר בבעל עסק של חנות צעצועים לדוגמא, שבה כל רכישה היא בסכומי כסף קטנים, הרי שההשקעה בתקציב שנועדה לזכות בלקוח בודד תצטרך להיות פרופורנציונלית. מן הסתם שלא תוכלו להוציא תקציבי עתק כדי להביא לקוח שיבצע לבסוף רכישה בסך כמה עשרות שקלים בלבד, זה יהיה צעד לא כלכלי מבחינתכם.

אפשרויות פרסום באינטרנט

עולם הפרסום באינטרנט מבוסס למעשה על תשתית רחבה מאוד. כאן לא תיתקלו בשלם שעולה על סכום חלקיו, מאחר וגם כל אחד מערוצי הפרסום יכולים להכניס תועלת רבה לבעל העסק. מה זה אומר? שאם אתם עסק קטן או בינוני ואינכם יכולים לקחת את חבילת הפרימיום של עולם הקידום, תוכלו להסתפק בשלב התחלתי בערוצי פרסום צנועים יותר, שיביאו גם הם תועלת לא מבוטלת.

פרסום באינטרנט מול באמצעי פרסום אחר

פעמים רבות בעלי העסקים נוהרים לעולם הפרסום באינטרנט מסיבות שונות: חלקם בגלל התלהבות מהז'אנר הזה, חלקם עושים זאת כי זה מה שעושים המתחרים. לעתים בעלי העסקים הללו כלל לא מקדישים מחשבה ומנסים להבין האם אפיק הפרסום הזה אכן משתלם עבורם יותר ביחס לפרסום בעיתונות לדוגמא.

על אף שפרסום באינטרנט מועיל ברוב המקרים, זה לא אומר שיש לקחת את הקביעה הזו בתור תורה משמיים, אלא לבדוק לצד הפרסום באינטרנט אפיקי פרסום נוספים. מי יודע? יתכן שעבור תחום עיסוקכם והתקציב שלכם, יהיה דווקא יותר משתלם עבורכם להשקיע בערוצי פרסום לא וירטואליים. הליברליות והחוש העסקי שלכם נמדד לא רק ביכולתכם לבצע דריסת רגל בעולם האינטרנט אלא לקבוע האם דריסת הרגל הזו הכרחית או לא, ואם כן, באילו מימדים.

לאחר שקראתם את המאמר, מומלץ לקרוא את המאמר הבא:
שימור לקוחות דרך האינטרנט
שימור לקוחות באמצעות האינטרנט
כל בעל עסק מיומן יעיד על כך שהרבה יותר חשוב וקל לשמר את מעגל הלקוחות הקיימים, מאשר לצאת לשוק הגדול ולנסות לרכוש את נאמנותם של לקוחות חדשים (על אף שגם...
צור קשר
077-4604410

מלאו את הפרטים לקבלת מידע והצעת מחיר

*
*
*
חובה למלא את המסומן ב
*