סוגי אתרים - איזה אתר אתם רוצים לבנות?
לנו כגולשים, קל לשים את האצבע על השוני בין אתר לאתר, בעיקר ברמה העיצובית וברמת התצוגה. מה שאנחנו לעתים לא מודעים לו, הוא שהאתרים נבדלים זה מזה לא רק בפן האסתטי אלא גם ברמת הפלטרפורמה וייעוד האתר.סוגים שונים של אתרים נועדו לשרת סוגים שונים של יעדים ועסקים, ובהתאם לכך ישנם אתרים הנועדו לספק אינפורמציה בלבד, בעוד שבצד השני של המתרס ניתן למצוא אתרים בעלי פלטפורמת מכירה שנועדו למכור מוצרים או שירותים. במאמר הבא נכיר את סוגי האתרים השונים ונבין איזו מטרה כל אחד מהם משרת.
בניית אתר תדמיתי לעסק
אתר תדמיתי כשמו כן הוא, מדובר באתר שאמור לספק ייצוג נאות לעסק במרחב הוירטואלי. אתר כזה יציג את המידע הרלוונטי אודות העסק, מספר מאמרים התואמים לעולם מושגיו ולבסוף פרטי התקשרות. המכירה עצמה, באם תתבצע, תבוצע באמצעות הפרטים שהושארו באתר ולא דרך האתר עצמו.
בניית אתר אינפורמטיבי לעסק
האתר האינפורמטיבי הוא הרבה יותר יסודי ברמת האינפורמציה מאתר תדמיתי, שכן הוא נועד לשמש כמעין פורטל תוכן שיהווה מקור מקצועי של מידע בעולם המושגים שאליו משתייך העסק.
אתר כזה מאפשר ללקוח לא רק להתרשם ממידת המקצועיות שבעל העסק מבקש להעביר ללקוחותיו הפוטנציאליים, אלא יש כאן ערך מוסף חשוב, שכן אותם הלקוחות הפוטנציאליים יכולים ללמוד ולהעשיר את עולמם גם אם יבחרו לבסוף שלא לרכוש מוצר או שירות מבעל העסק.
אתר אינפורמטיבי כזה הוא גם מאוד דינמי, שכן כל העת ניתן להעלות אליו תוכן ואינפורמציה חדשה, כזו שתעודד תנועה חוזרת לאתר. על אף שגם האתר הזה הוא בסופו של דבר לא מכירתי, עצם העובדה שהוא מצליח למשוך אליו גולשים חוזרים ולחשוף אותם שוב ושוב למוצרים ושירותים, כבר מהווה יתרון עצום עבור בעל העסק.
בניית אתר קטלוג מוצרים
האתר הזה הוא חצי מכירתי, שכן הוא לא יאפשר רכישה מקוונת ישירות דרך האתר, אבל הוא יאפשר לקהל הגולשים להתרשם באופן ישיר מקטלוג המוצרים, ולבצע רכישה בהתאם לצורך. בדרך כלל אדריכלים, רשתות ביגוד ורשתות נוספות יעדיפו לבנות אתר קטלוג מוצרים.
בניית חנות וירטואלית
מדובר באתר שניגש במהרה לפואנטה שלו ולא הולך סחור סחור- ראיתם מוצר שאהבתם? תוכלו לרכוש אותו כאן ועכשיו, באמצעות הזנת כרטיס אשראי. תפקידו של האתר הוא לתפקד כאיש מכירות לכל דבר, אלא שהפעם לא תצטרכו לשלם דמי תיווך או לצרוך אינפורמציה מיותרת. מדובר באפשרות שקורצת ליותר ויותר גולשים, שכבר אינם חוששים לבצע הזמנות וירטואליות כבעבר.
האפשרות הזו לא רק חוסכת לגולשים זמן יקר, אותו היו צריכים לבזבז בטלפונים ופגישות עם נציגי מכירות, אלא היא גם חוסכת להם כסף, שהרי ידוע שחנויות וירטואליות הן לרוב זולות יותר מחנויות רגילות.