פרסום באינטרנט ויצירת נוכחות ברשת
העולם הוירטואלי, מתוקף היותו כלי משפיע כל כך ומרובה באינפורמציה נגישה, מנקז לתוכו קהל צרכנים רחב, שפעמים רבות מחפש מידע אודות נותני שירות או מוצרים שונים אונליין. העובדה הזו מאפשרת לבעלי עסקים אשר עושים שימוש נכון באותו כלי, להכיר קהלים פוטנציאליים שספק רב אם היו נתקלים בהם בנסיבות אחרות.כדי להפוך פוטנציאל למציאות, יש צורך ליצור נוכחות ברשת אשר תיגע באותם קהלים רצויים. קיימות לא מעט אפשרויות העומדות בפני בעל העסק אשר מעוניין לייצר נוכחות ולמתג את עצמו אונליין. במאמר הבא, ננסה להבין כיצד זה מתרחש.
הכל מתחיל בהקמת אתר מקצועי
הקמת אתר אינטרנט נחשב לא'-ב' של עולם המיתוג ברשת. יתר עבודות הקידום יתפקדו כמעין שלוחות של האתר, כאשר האתר הוא הגרעין של הקידום. אתר האינטרנט צריך להיות מעוצב בצורה מקצועית וייצוגית, לכלול מידע כללי חשוב אודות העסק ופרטים טכניים כמו לדוגמא מתי העסק הוקם, מי מנהל אותו כיום וכמובן פרטים ליצירת קשר.
לצד אותם פרטים טכניים, חשוב לכלול גם מידע מקצועי אודות שירותי או מוצרי העסק, גם במטרה לספק מענה לשאלות של הגולשים, שהרי כבר הזכרנו שמדובר בקהל גולשים הצמא לידע, וגם כדי להוכיח את מקצועיות העסק ולהראות את בקיאותו בתחום.
כל העולם פייסבוק
המתחרה הרציני ביותר של גוגל כיום הוא הפייסבוק, שהפך עם הזמן למעין עולם פנימי ועשיר בפני עצמו, כזה שגורם לגולשים להעביר בו שעות על גבי שעות כל יום. אז כשמכרה זהב כזה עומד מולכם, חבל לא לנצל אותו, נכון? כדי לנצל את האפשרות הזו במלואה, חשוב שתקימו לעצמכם דף עסקי. באמצעות עמוד האוהדים העסקי תוכלו לעדכן ולהפיץ חדשות והטבות הרלוונטיות לעסק, לשמור על קשר עם לקוחות ולטפל בפניות שמועברות אליכם ישירות דרך הפייסבוק.
ברוכים הבאים לבלוגספירה
גולשים המחפשים מידע באינטרנט, לא תמיד מוצאים את מה שנחוץ להם במידע המתפרסם באתר, אלא הם מחפשים מקור תוכן אחר, שיעניק להם ערך מוסף. כאן בדיוק הבלוגים המקצועיים נכנסים לפעולה: מעבר לכך שהם מכילים הרבה ידע, משהו באווירה שלהם משדרת יותר אובייקטיביות ביחס לאתר עצמו, שהוא מכירתי באופן מובהק.
כדי להעניק ללקוח את הערך המוסף שהוא זקוק לו, מומלץ לבנות בלוגים מקצועיים ולהעלות בכל פוסט תכנים מקצועיים הקשורים לעולם העסקי שלכם, ולגעת בכל פעם בשאלה אחרת. את התכנים אפשר לבסס בין היתר גם על שאלות שאתם מקבלים מלקוחותיכם במציאות, שהרי סביר להניח שרבות מהן יחזרו על עצמן גם במרחב הוירטואלי.
ידע = כוח
כבר דיברנו על כך שידע משמעותו כוח, בייחוד במרחב האינטרנט. אלא שכדי לחשוף את הגולשים לידע שלכם, דרושה לכם חשיפה, והיא גם זו שתעניק לכם כוח. לשם כך יש ליצור מאמרים מקצועיים ולהפיץ אותם באתרים גדולים וגם באתרים נישתיים, במטרה ליצור מערך גדול של מידע.
עורך דין למשל, שמפרסם פסק דין מעניין או חוק חדש באתר בסדר גודל של YNET, יכול להשיג כניסות רבות מגולשים מתעניינים שהנושא רלוונטי להם. אותם גולשים שיבקרו באתר, יוכלו להתרשם מהידע של אותו עורך דין באופן אובייקטיבי ולאחר מכן לפנות אליו לקבלת ייעוץ משפטי לאחר שהרושם הראשוני כבר נוצר אצלם (הם הגיעו אליו לאחר המלצה מאתר אינטרנט גדול וסמכותי).
קידום אתרים בגוגל – כולם מתחרים על המקום הראשון!
האתר שלכם, מקצועי ונפלא ככל שיהיה, לא יוכל לקדם את עצמו אם תנוחו על זרי הדפנה. ההיפך הוא הנכון - עם סיום בניית האתר, העבודה רק מתחילה: כעת עליכם לפעול על מנת לקדם את האתר בגוגל. גוגל הוא כלי אוניברסלי מבחינת היעילות שלנו, וכדי להבין מדוע אנו זקוקים לקדם את עצמנו דווקא שם, נסו לשאול את עצמכם כמה פעמים ביום יוצא לכם לבקר במנוע החיפוש? סביר להניח שלא רק פעם אחת.
לכן, עוד לפני שפועלים לקדם את האתר, יש לבנות אותו בדגש על התאמה לגוגל, על מנת שלאחר מכן מלאכת הקידום תהיה קלה יותר. לאחר בניית האתר, מומלץ לשתף פעולה עם חברת קידום אתרים אשר מתמחה בקידום עסקים תחת מילות המפתח הרלוונטיות לעסק. שיתוף פעולה כזה יניב פירות וחשיפה רבה שתועיל ללקוח.
הרשמה לאינדקסים המפרסמים עסקים ובעלי מקצוע
למרות שגוגל יכול לאתר עבורנו כל בעל עסק שנרצה, גולשים רבים עדיין ממשיכים לעשות שימוש באינדקסים שמפרסמים עסקים ובעלי מקצוע, כפי שהיה נהוג בעבר. לעתים השפע וההיצע הגדול מבלבל את הגולשים ולכן הם מעדיפים לקבל גישה למאגר מרוכז ונוח דרך אינדקס זה או אחר.
מאחר ומדובר ברוב המקרים בכלי חינמי שנגיש לכולם, מומלץ לצד כל פעילויות הקידום האחרות שהזכרנו, גם להירשם 'על הדרך' לאינדקסים מהסוג הזה. גם אם רוב הלקוחות החדשים שלכם לא יגיעו אליכם באמצעות האינדקס, הרי שלא יזיק להירשם, אחרי הכל, מדובר באופציה חינמית.
אמנם ישנם אינדקסים המציעים פרסום והרשמה בתשלום לבעלי עסקים, ההמלצה היא לוותר על התשלום ולנתב את התקציב לאפיק פרסום אחר.
הפצת סרטוני תדמית וסרטוני הדרכה ביוטיוב
בשנים האחרונות הוטבע המונח 'גורו ביוטיוב', כאשר הכוונה היא למעין מנטורים שיוצרים סרטוני הדרכה אשר להם מנויים רבים ובכך מצליחים לייצר ערך מוסף חשוב עבור הצופים. מאחר וסרטונים כאלה הם פופולריים מאוד בגלל ההיבט הויזואלי, מומלץ שגם אתם תקפצו ראש לבריכת הסרטונים ותיצרו סרטון הדרכה או תדמית עבור העסק.
אומרים שתמונה שווה אלף מילים? אם כן, סרטון שווה הרבה יותר. יתרון נוסף הוא שגוגל מקדם את הסרטונים תחת מילות המפתח הרלוונטיות, כך שהעבודה כאן לא נעשית לחינם - הסיכוי שלכם לזכות בחשיפה נאה ובקידום הודות לסרטונים הללו הוא גדול מאוד.
האם האתר שלכם מעודכן?
אז אחרי שנרשמתם לאינדקסים עסקיים, ניהלתם עמוד אוהדים בפייסבוק והעליתם סרטון תדמית ליוטיוב, הגיע הזמן לחזור לסעיף הראשון שלנו, שהוא בעצם הבסיס לכל. האם האתר שלכם מעודכן? הרי אם המטרה של כל ה'גרורות' שהזכרנו היא להוביל בסופו של דבר לאתר שלכם, אך האתר אינו מעודכן, אז חבל על כל ההשקעה.
אתרים שמצליחים ומקודמים יפה הם אתרים דינמיים שמתעדכנים לעתים קרובות. לכן, חשוב להקפיד על רענון קבוע של האתר באמצעות הכנסת מידע רלוונטי ותוכן מעניין. זכרו שנוכחות היא פעולה מתמשכת, ולא חד פעמית.