שאלות ותשובות בנושא קידום אתרים
עולם קידום האתרים עשוי להיראות מאוד מורכב, ואפילו מפחיד, עם דריסת הרגל הראשונה בתחום וללא ידע מקדים בנושא. לטובת כל המתחילים, המבולבלים והחוששים, הכנו תשובות לשאלות בסיסיות אשר יסייעו לכם לעשות סדר בדברים.
- מה זה קידום אתרים?
המטרה הסופית של כל בעלי העסקים היא שהאתר שלהם יביא להם לקוחות חדשים ומכירות חדשות. כדי להשיג את המטרה הזו, יש לגרום לכך שהאתר ידורג בצורה איכותית בתוצאות החיפוש תחת מילות המפתח הרלוונטיות. אם כן, קידום אתרים מתייחס למכלול הפעולות שעלינו לעשות על מנת להביא לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
- למה צריך לבצע קידום אתרים באתר שלכם?
את השאלה הזו שואלים לא רק אתם, אלא בעלי עסקים רבים האוחזים בעסק ובאתר מתחרה לשלכם. מאחר והשקעתם את כל כולכם באתר שלכם, מן הראוי שתרצו להפיק ממנו תועלת ותמורה לתקציבים שהשקעתם.
כדי לייצר ערך מוסף בעולם תחרותי כל כך, עליכם להתמודד מול היריבים בתחרות על תוצאות החיפוש. ללא קידום אתרים ראוי, גורלכם להיבלע בין שורה ארוכה של אתרים ולהפסיד את הקרב על הלקוחות החדשים. לא חבל?
- מה ההבדל בין מקדם אתרים לבונה אתרים?
מקדם אתרים ובונה אתרים עוסקים בתחומים שונים, בדיוק כפי שקידום אתרים ובניית אתרים הן קטגוריות בעלות נקודת השקה, אך נפרדות זו מזו. גם בין מקדם האתרים לבין בונה האתרים חייבות לחול נקודות השקה, ובהתאם לכך עליהם לעבוד במשותף ובמקביל, על מנת להביא את האתר לתוצאות הרצויות. בונה האתרים הוא זה שמתכנת, מעצב ובונה את האתר פיזית, אך גם למקדם האתרים יש תפקיד חשוב בבנייתו, שכן עליו להיות מלכתחילה מותאם לתוצאות החיפוש.
- כמה עולה לקדם אתר בגוגל?
מדובר בשאלה די כללית, שאפשר להשוות לצורך העניין לשאלה "כמה עולה לקנות רהיט?". כמובן שכאן תצטרכו להתייחס לסוג הרהיט, לחומר הגלם ולמאפיינים נוספים כדי לקבוע את עלותו, ולכן גם בעולם קידום האתרים, העלויות תלויות למשל במספר מילות המפתח שתרצו לקדם, במידת התחרותיות של התחום המקודם וכו'. ישנם גם כמה פרמטרים עקיפים שיכולים להשפיע על העלויות, גם אם באופן פחות דרסטי, כמו למשל האם הדומיין שלכם חדש או לא, האם האתר שלכם מתעדכן לעתים תכופות וכו'.
- האם אני יכולה לשלם לגוגל ולהופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש?
הדרך הטובה ביותר 'לשחד' את גוגל היא באמצעות יצירת תכנים איכותיים ועבודה קשה. השקעת סכומי כסף לא בהכרח תקדם אתכם בתוצאות החיפוש, בוודאי שלא לעמוד הראשון. כדי להופיע בתוצאות החיפוש באופן אורגני ובדירוג גבוה, יש לבנות את האתר בחכמה, כך שיהיה מותאם למנוע החיפוש, ולהשקיע מאמצים רבים בקידומו.
עם זאת, נסייג ונאמר כי גוגל מאפשרים לבעלי עסקים להופיע בעמוד הראשון באמצעות קמפיינים ממומנים, הידועים בשם 'גוגל אדוורדס'. באופן הזה תוכלו להופיע בצד שמאל של המסך או מעל התוצאות האורגניות, באמצעות מודעת טקסט בלבד, בעבור תשלום שיצטרך להתבצע כנגד כל קליק שיוקש על המודעה.
- האם אני באמת יכול לקדם את האתר שלי לבד?
האפשרות לקדם את האתר באופן עצמאי היא תמיד ברת קיימא, בייחוד אם התחום שאתם עוסקים בו הוא אינו תחרותי. גם במצב כזה תצטרכו להשקיע מאמצים רבים בלמידת התחום ולהקדיש לנושא את הזמן ואת המחוייבות הדרושה כדי לראות תוצאות.
בדרך כלל, בעבור קידום האתר תחת מילות מפתח שהתחרות עליהן נמוכה או בינונית, תוכלו להסתפק בהחלפת קישורים בין אתרים ובטכניקות אופטימיזציה בלבד. כמובן שאם התחרות על מילות המפתח בינונית עד גבוהה, צפוי שהמצב יצא תחת שליטתכם ותצטרכו להיעזר בחברת קידום מקצועית לצורך השגת המטרות הרצויות.
- האם חברת קידום אתרים יכולה להתחייב לעמוד הראשון בגוגל?
בהחלט! לא רק שכל חברת קידום אתרים יכולה להתחייב לעמוד הראשון בגוגל, אלא היא צריכה להתחייב לכם, במידה והיא חברה רצינית ומקצועית. מה שלא ניתן להתחייב לגביו הוא המיקום המדוייק בתוצאות החיפוש, שכן ישנם פרמטרים לקידום שאינם ידועים, אך לטווח עצמו ניתן להתחייב בהחלט ולכן העמוד הראשון הוא טווח ריאלי.
לאחר שקראתם את המאמר, מומלץ לקרוא את המאמר הבא:
קידום אתר לעמוד הראשון בגוגל
להופעה בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל יש משמעות גדולה יותר מסתם תחרותיות: מחקרים מצאו כי רק 21% מכלל הגולשים טורחים לחפש בתוצאות החיפוש המופיעות בעמוד השני.