קידום ממומן בגוגל - גוגל אדוורדס
גוגל הוא לא רק מנוע חיפוש אשר חורץ גורלות ומקדם עסקים בתוצאותיו כאוות נפשו, אלא הוא גם מעניק לבעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים כאחד את האופציה לפרסם בתוצאות החיפוש באמצעות קמפיין גוגל אדוורדס.עם כניסתכם לעולם הפרסום הוירטואלי, סביר להניח שהמושג 'גוגל אדוורדס' יעלה לאוויר, ותתבקשו להחליט האם לבחור באפיק הפרסום הזה בנוסף לאפיקי פרסום נוספים. כדי להקל על ההחלטה הזו, מן הראוי שנערוך היכרות ראשונית עם הכלי שאת שמו תשמעו בוודאי עוד פעמים רבות - גוגל אדוודרס.
מהי מערכת הפרסום גוגל אדוורדס?
כולנו מכירים את תוצאות החיפוש של גוגל, שהרי מחקרים מצביעים על כך ש-92% מאיתנו מבקרים בתוצאות על בסיס יומיומי. אך האם אנחנו מודעים לחלוקה של תוצאות החיפוש? אם ניכנס לעובי הקורה, נגלה שתוצאות החיפוש מחולקות לפי תוצאות אורגניות, שהן פרי עבודת הקידום הקודחת, לתוצאות ממומנות, שמופיעות בצדו השמאלי של העמוד ומעל תוצאות החיפוש האורגניות.
אז איך זה בעצם עובד? מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת לנו לפרסם באזורים המיועדים לכך את המודעה שלנו, לפי מילות מפתח ממוקדות המתאימות לעסק ובכפוף לתשלום עבור כל קליק. מדובר אם כן בשירות המבוסס על תוצאות - אם הלקוח לא הקליק על המודעה שלנו, לא נשלם אגורה מכיסנו, גם אם אותה מודעה זכתה לצורך העניין במיליון חשיפות.
למה קידום ממומן יעיל לבעלי עסקים?
עצם העובדה שהתשלום מתבצע כאן לפי קליק ולא לפי חשיפה, אומרת שאתם משלמים רק על תוצאות, ולא זורקים כסף לאוויר. העלויות של ניהול הקמפיין זולות מאוד מחד, ומאידך הן מאפשרות לכם להגיע לקהל גולשים ממוקד, אשר מחפש בדיוק את השירותים שאתם מציעים.
יתרון נוסף הוא שאין כאן הפתעות או עלויות לא צפויות - אתם מגדירים מראש את התקציב שתרצו להוציא על הקמפיין על בסיס יומי, שבועי וחודשי. תרצו לשנות או לכוון את התקציב? תוכלו לעשות זאת בקלות, שכן כאן אתם נהנים מדינמיות מלאה.
איפה כאן הקאץ'?
כבר הזכרנו שהמערכת גובה מהלקוח כסף על בסיס קליקים בלבד. בעוד שהנקודה הזו משמשת לזכותה של המערכת, היא יכולה לשמש גם בעוכרה, בייחוד בסביבה התחרותית שבה אנו נמצאים. נסביר: ישנם מקרים שבהם המתחרים שלכם ירצו להקליק על הפרסומות שלכם כדי 'לשתות' לכם את תקציב הפרסום. יהיו גם מתחרים סקרנים שירצו להקליק על הפרסומת שלכם כדי לבדוק אילו שירותים אתם מציעים.
הקליקים האלה, על אף שתחוייבו עליהם, לא מביאים לכם שום ערך, שהרי ברור שהמתחרים לא מתכוונים לבצע מכם רכישה אלא עושים זאת למטרת קידום ולימוד עצמי. על אף שגוגל פיתח מנגנונים המאפשרים לו לזהות מקרים שבהם מתחרים מנסים לרמות את המערכת, ישנן דרכים לעקוף גם אותן ולגרום לבזבוז התקציב.
כמובן שהחסרונות מתגמדים לעומת היתרונות הממשיים, ולכן באופן כללי ניתן לקבוע שהפלטפורמה של גוגל מציעה שירות טוב ומקצועי, כפי שניתן לצפות מגוגל, ולכן על אף אותם חסרונות, מומלץ לשקול גם את אפיק הפרסום הזה לצד אפשרויות נוספות.
קידום ממומן בגוגל באופן עצמאי?
על אף שכל בעל עסק יכול באופן תיאורטי לפתוח חשבון עצמאי בגוגל אדוורדס ולפרסם בעצמו, מומלץ לאפשר לחברת קידום אתרים מקצועית לנהל את קמפיין הפרסום. קמפייני הפרסום של גוגל אדוורדס אינם מבוססים על שיטת "נגעת נסעת", כלומר לא ניתן לזכות במכרז, לפרסם את הקמפיין ולצפות להצלחה ולקליקים רבים.
חברת קידום האתרים תדע לא רק לבחור את מילות המפתח המתאימות שישרתו את מטרתכם בצורה האופטימלית ביותר, אלא גם לנהל את התקציב שלכם כמו שצריך, וכמובן גם לבצע אופטימיזציה כהלכה על מנת לנצל את התקציב עד תום.
רק לשם הפרופורופציות - התשלום לחברת קידום אתרים לצורך ניהול קמפיין עולה בסך הכל 15%-20% מסך עלות הקמפיין. כלומר אם לצורך העניין שילמתם 1,000 ש"ח עבור הקליקים, תצטרכו לשלם רק עוד 150-200 ש"ח נוספים עבור ניהול הקמפיין. בעלויות כאלה, בהחלט כדאי להשקיע קצת יותר כדי לאפשר ניצול נכון יותר של אותם 1,000 שקלים שכבר השקעתם.