פרסום באמצעות תוכניות שותפים
בעלי אתרים שמבצעים כעת את דריסת רגליהם הראשונה בעולם הוירטואלי, ורק החלו לשווק את מוצריהם ברשת האינטרנט, בוודאי אינם מודעים לשיטת השיווק הנקראת 'תוכנית שותפים'. מדובר באחת משיטות השיווק היעילות ביותר ברשת.הנטייה הטבעית היא לחשוב שבעולם הוירטואלי אדם לאדם זאב, אם כן, כיצד נולד המושג 'תוכנית שותפים'? מתברר כי בניגוד לדעה הרווחת, האינטרנט מהווה לא פעם קרקע לשיתופי פעולה מוצלחים, כמו למשל כאשר בעלי העסקים פונים לאנשי שיווק ובעלי אתרים פרטיים במטרה לשווק את מוצריהם באתרים השונים, בתמורה לעמלה.
איך זה עובד?
תוכנית שותפים באה ליצור קשר בין בעלי העסקים לבין המשווקים ובעלי האתרים, ובעצם במסגרת שיתוף הפעולה הזה מוצע סכום כסף לטובת המשווק או בעל האתר, בתמורה לפרסום מוצרי העסק או העסק עצמו באתר. מדובר כאן למעשה באפשרות להשכיר שטח פרסום באתרים רלוונטיים לצורך שיווקו של העסק, כאשר התשלום מתבצע לא כנגד השכירות עצמה, אלא בהתאם לאחד ממודלי התשלום המקובלים.
שיטות התשלום במסגרת תוכניות שותפים
תוכניות שותפים מבוססות על פרסום באינטרנט עם תוצאות מובטחות, מה שמבטל כמעט לחלוטין את הסיכון של בעל העסק, בתנאי שבחר בפרנטר המתאים לשותפות. בעל העסק רשאי לבחור באחד מכמה מודלים מקובלים ולפיהם לשלם עמלה למשווק או לבעל האתר: תשלום לפי לחיצה, תשלום לפי פניה, תשלום לפי רכישה או תשלום לפי ביצוע פעולה כגון הורדת תוכנה או אפליקציה. כמובן שככל שתנאי התשלום ידרוש מהגולש פעילות מחייבת יותר, כך התשלום עבור כל פעילות כזו יהיה גבוה יותר.
התוכנית משתלמת לשני הצדדים
תוכנית שותפים היא למעשה מצב של Win Win: בעל העסק יכול לחסוך אלפי ועשרות אלפי שקלים על הוצאות השיווק באמצעות פרסום ממוקד שהוא למעשה נטול סיכונים ומבוסס על תוצאות. בתמורה לסכומים שישקיע, יקבל בעל העסק תנועה ממוקדת ואיכותית של גולשים שבחרו להיכנס לאתר של בעל העסק או לרכוש את מוצריו מרצונם החופשי.
גם המשווק או בעל האתר נהנה מתוכנית השיתופים, שהרי זו דרך אופטימלית לקצור רווחים וליהנות מהאתר שנבנה וצבר עם הזמן מוניטין וקהל גולשים. תוכנית שותפים היא למעשה השיטה הקלה ביותר לתרגם טראפיק לכדי כסף.
איך יוצרים קשר?
ברשת האינטרנט ישנה כמות גדולה של 'כרישי' שיווק, אשר יש להם את היכולת להגיע לקהל יעד ממוקד ומפולח ובעלי אתרים האוחזים בכמות גולשים נאה. השאלה המתבקשת היא כיצד מגיעים אליהם וכיצד ניתן בכלל לרקום את אותם שיתופי פעולה מדוברים?
בישראל ובכל העולם ישנן פלטפורמות שמטרתן לקשר בין אותם בעלי אתרים ומשווקים מבוקשים לבין בעלי העסקים המעוניינים לשווק את מוצריהם באתרי האינטרנט בתמורה לעמלה. אלא שלא תמיד יהיה צורך להסתמך על פלטפורמה כזו שתשמש כמתווכת בין שני הצדדים ותגזור על כך את הקופון שלה: בעלי עסקים גדולים בונים פלטפורמה כזו בעצמם ללא תלות בצד ג', במטרה ליצור קשר ישיר עם שותפים פוטנציאליים.